понедельник, 11 июня 2012 г.

*Updateable* Gamedesign articles collection

Doom3 source code review

Unity.Class creation order.

We have creation code:


Debug.Log("1");
GameObject obj = GameObject.Instantiate(prefab, new Vector3(0, level, 0), Quaternion.identity) as GameObject;
Debug.Log("2");
obj.name = level.ToString();
Debug.Log("3");

and object code:


void Start () 
{
Debug.Log("4");
}
void Awake()
{
Debug.Log("5");
}

SendMessage vs Realtime Call

Unity3d, C#

gameObject.SendMessage("doTestCall"); vs tpb.doTestCall();

Происхождение украинского языка.

Недавно наткнулся на "языковедов", которые утверждали, что украинский был искуственно создан в районе 1890-х. Решил поковыряться в инете на эту тему, поспрашивать знатоков. Вот что всплыло:
http://uk.wikipedia.org/wiki/Енеїда_(Котляревський)

воскресенье, 10 июня 2012 г.

Ignore file for Mercurial and Unity


Here’s a working ignore file for use of Unity and Mercurial simple, but slightly different from the instructions posted in the current docs, so figured i’d pass it on for anyone else who cares to check it out.